måndag 17 november 2014

Lite läst




I år har jag inte alls läst lika mycket som jag brukar. Några nya böcker har det dock blivit. Förutom dessa har jag även läst en hel del gravid- och förlossningsböcker.

18. Vänskapsband av Elizabeth Noble
Det här måste vara en av de tråkigaste böckerna jag har läst. Den lämnade mig verkligen helt oberörd.

19. The intention of wings av Sue Monk Kid
Ända sedan jag läste den fantastiska "the secret life of bees" har jag längtat efter en ny bok av samma författare. Tyvärr blev jag inte alls fångad av denna. Det är häftigt att den till viss del bygger på verklighet men jag blev liksom aldrig så berörd som jag borde ha blivit.

20. The unbecoming of Mara Dyer av Michelle Hodkin
Jag vet inte om det är min mosiga gravidhjärna som bara kan ta in extremt lättsmälta böcker eller om det bara är så att jag älskar "young adult böcker". Jag blev nämligen direkt fångad av denna bok. Äntligen en riktigt spännande, fängslande läsupplevelse!

21. The evolution of Mara Dyer av Michelle Hodkin
Jag dök direkt in i nummer två i denna serie och blev ganska direkt besviken. Usch va trist det är när man tror sig ha hittat en riktig favorit och så utvecklar den sen åt helt fel håll.

22. The retribution of Mara Dyer av Michelle Hodkin
Det sista som dör är hoppet och jag hoppades verkligen att den sista boken skulle likna ettan mer än tvåan. Tyvärr gillade jag inte denna heller, har jag kanske blivit för kräsen?

Inga kommentarer: